تقدیم به انکه دوستش (داشتــــــــــــــــــــــــــــــــــم)

تبلیغات

تقدیم به انکه دوستش (داشتــــــــــــــــــــــــــــــــــم)

سلام

 

سرسنگینی عیبی ندارد بهتر از این است که بشنوم

 

غمگینی ٬ به فرض که دوستم نداری نه خودم ٬ نه

 

 

نامه هایم را  ٬ این خودش قانع کننده ترین دلیل

 

دنیاست ٬ خودش کلی دلیل است ٬ راستی ممنون که

 

 

به شکل معجزه آسایی امسال روز تولدم یادت ماند .

 

شاید هم کسی یادت انداخت اما تبریکت به همه ی

 

 

جزیره های کشف شده و کشف نشده ی دنیا می

 

ارزید ٬ کلی ذوق کردم ٬ ببین دوست دارم یک چیز را

 

 

باور کنی ٬ زیبا ! به خدا هیچ کس تو را به اندازه ی من

 

 

دوست ندارد ٬ بگو باورت شد ٬ ننویس . با غصه

 

 

تمامش می کنم فقط به خاطر اینکه میدانم هروقت

 

 

کلاغ های قصه ی مادربزرگ به خانه هایشان رسیدند

 

 

و من و تو هم به هم می رسیم . درستست ٬ یعنی

 

 

هیچ وقت ٬ یعنی غیر ممکن ست ٬ هرگز .

 

 

صفحه ی آخر را سفید می گذارم تا مثلا فقط برای

 

دلخوشی ام تو جواب دهی با اینکه می دانم نمی

 

 

دهی ٬ به هر حال می تواین برای سرگرمی خط خطی

 

اش کنی یا از آن اسکلت هایی که وقتی خودکار

 

 

یا مداد گیرت می آید می کشی ٬ بکشی . دیگر

 

حرفی نیست فعلا با یک بیت شعر که نمی دانم در

 

ذهن

 

 

کدام شاعر متولد شده تمامش می کنم

 

 

 

     هرکس که گفت : بهر تو مردم دروغ گفت

 

 

                                      من راست گفته ام که برای تو زنده ام

 

 


وبلاگ-کد لوگو و بنر


نظر

http://www.nastaliqonline.ir/NastaliqOnline.ir.aspx?63530.5830072


وبلاگ-کد لوگو و بنر


ترامادول چيست

 

ترامادول يک داروي ضد درد است که براي کاهش دردهاي متوسط تا شديد به وسيله پزشک تجويز مي‌شود و با نام های مختلفی از جمله بایومادول در داروخانه ها عرضه می شود.
اين دارو به طور معمول براي تخفيف درد پس ازعمل به ويژه پس از جراحي‌هاي ارتوپدي، دردهاي مزمن مفصلي، درد ناشي از سرطان، سنگ کليه و ... به کار مي‌رود و به صورت قرص، کپسول و تزريقي توليد مي‌شود و البته مدتي است که بدون نسخه هم به فروش نمي‌رسد. مکانيسم کنترل درد در ترامادول مشابه مورفين است، ترامادول مانند مورفین در مغز به گیرنده های اپیوئیدی
متصل شده، باعث ایجاد تسکین می گردد.

به همين دليل مصرف مداوم آن به وابستگي فيزيکي و رواني مشابه اعتياد به مواد مخدر، منجر مي‌شود     ترامادول=اعتیاد خاموش

 اما به اين دليل از ترامادول با نام اعتياد خاموش ياد مي‌شود که شايد در روزهاي اول به ظاهر علايم اعتياد را نشان ندهد اما با گذشت زمان و مصرف طولاني‌مدت، اعتياد ايجاد مي‌کند و درماني کاملا مشابه با درمان سوءمصرف‌ مواد مخدري مانند ترياک، کراک وهروئين دارد. در عين حال، علايم ترک آن نيز به صورت عصبانيت، تعريق، بي‌خوابي، تهوع، اسهال، لرزش اندام‌ها و توهم بروز مي‌کند.
ایندارو بصورت آمپول، قرص یا کپسول های 50 و 100میلی گرمی در بازار دارویی کشور وجود دارد و در داروخانه ها عرضه می شود. بالاترین دوز روزانه آن 400 میلیگرم است. خوردنش با غذا یا بدون غذاتأثیری در میزان جذب آن ندارد.

تداخلات دارويي

داروهایی مانندکاربامازپین و کینیدین مانع از خنثی شدن ترامادول در بدن شده، غلظت آنرا در خون بالا می برند! استفاده همزمان ترامادول با داروهای مهار کننده مونوآمینواکسیداز ومهارکننده انتخابی گیرنده های سروتونین مانندفلوکستین منجر به عوارض جانبی شدیدی از جمله تشنج می شود. این دارو در صورتیکه باالکل، داروهای بیهوشی، مواد مخدر، داروهای آرام بخش یا خواب آور استفاده شود خطر ایست تنفسی را به شدت افزایش می دهد.

آیا ترامادول باعث اعتیاد به مواد مخدر می شود؟

در پاسخ به این سئوالات باید بگوییم که:با توجه به اینکه مکانیسم کنترل درد در ترامادول مشابه مورفین است. مصرف مداوم آن منجر به وابستگی فیزیکی و روانی مشابه اعتیاد به مواد مخدر میشود. و مصرف طولانی مدت ترامادول منجر به اعتیاد به آن شده و درمانی کاملامشابه با درمان سوء مصرف مواد مخدری چون تریاک، کراک و هروئین دارد!
بیمارانی که درمراکز بستری جهت ترک ترامادول بستری می شوند علایم خماری یا ترک غیر قابل تحمل تری نسبت به سایر بیماران وابسته به مواد مخدر از خود نشان می دهند
!

شايع‌ترين عوارض مصرف ترامادول شامل چه مواردي است؟

شايع‌ترين عوارض گزارش شده ناشي از مصرف ترامادول، تهوع، استفراغ شديد و کاهش فشارخون است. ساير عوارض نيز شامل عوارض سيستم عصبي مانند سردرد، سرگيجه، افسردگي، تشنج به‌خصوص در انواع تزريق وريدي و اختلال تنفسي در فرد معتاد به ترامادول بروز مي‌کند.

تصور خاصيت شادي‌آور بودن ترامادول

تصور اينکه اين دارو شادي‌آور است، کاملا عاميانه و غلط است و تمام موارد استفاده از اين دارو سوءمصرف تلقي مي‌شود و فقط و فقط ترامادول به عنوان مسکن قوي و  زيرنظر پزشک بايد مصرف شود زيرا مصرف اين دارو بيشتر از دو هفته مجاز نيست و وابستگي دارويي و اعتياد را به دنبال دارد. بسياري از افراد که به بهانه شادي‌آور بودن ترامادول به سمت آن گرايش پيدا مي‌کنند، افراد بي‌اطلاع و در بيشتر موارد معتاداني هستند که به علت مصرف يکنواخت مواد مخدر و گاهي به اشتباه به دليل کاهش عوارض قطع مواد به ترامادول روي مي‌آورند و گاهي جان خود را به علت مصرف بيش از حد و يا تداخلات دارويي از دست مي‌دهند.
كارشناسان مي‌گويند مسموميت ناشي از مصرف ترامادول همچنان جزء شايع‌ترين مسموميت‌ها محسوب مي‌شود.
معتادان به مواد مخدر در مواردی که امکان تهیه یااستفاده از مواد مخدر را ندارند از این دارو جهت جایگزین کردن مواد مخدراستفاده می کنند. عده ای نیز به غلط آنرا برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می دهند!


وبلاگ-کد لوگو و بنر


ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.